ساركوزی در برابر انتقادهای داخلی از حمایت مركل برخوردار شد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ' آنگلا مركل' در جریان چهاردهمین نشست شورای وزرای دو كشور آلمان و فرانسه كه دوشنبه شب در كاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) برگزارشد، اعلام كرد: از 'تمامی برنامه ها' ی ساركوزی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری پشتیبانی می كنم.

در این نشست كه با محوریت بحران اروپا برگزارشد، همچنین طرفین از یونان خواستند، طرح های ریاضتی جدیدی را برای برخوردار شدن از وام های جدید اتحادیه اروپا، اجرا كند.

نشریه فرانسوی 'ژورنال دو دیمانش' نیز پیش از سفر مركل نوشته بود: صدر اعظم آلمان احتمالا با حضور در پاریس هنگام تبلیغات ریاست جمهوری، از نامزدی ساركوزی حمایت خواهد كرد.

ساركوزی هنوز در كمتر از 80 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه رسما اعلام نامزدی نكرده است.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار است فروردین ماه برگزار شود.

در همین حال، برخی كارشناسان این موضع صدراعظم را پاسخ حمایت هایی می دانند كه ساركوزی در جریان انتخابات سال 2009 آلمان از مركل به عمل آورده است.

این اعلام حمایت در صورتی ابراز شده كه فرانسوا اولاند از حزب سوسیالیست در نظرسنجی ها با روند افزایش مقبولیت جایگاه مردمی از ساركوزی پیش افتاده است.

از سوی دیگر، اعلام حمایت مركل از ساركوزی در آلمان نیز مورد انتقاد سران احزاب مخالف قرار گرفته است.

آلمان و فرانسه كه تا چندی پیش صاحب اقتصاد برتر و آسیب ندیده اروپا شناخته می شدند، اكنون در معرض تندبادهای بحران قرار گرفته اند و افزون بر این، ساركوزی شرایط سختی پیش رو دارد، زیرا افزون بر انتقادهای گسترده از كارنامه حدود پنج سال مسئولیت ریاست جمهوری خود، باید برای انتخابات نیز آماده شود، در حالی كه نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد، جایگاه وی در افكار عمومی هرروز بیشتر سقوط می كند.

اروپام **1495**1516





:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: